10 Mart 2017 Cuma İzmir Altılı Ganyan Tahmini



1.AYAK: Altılı ganyanın ilk ayağı 4 yaşlı dişi arapların 1900 mesafeli maiden koşusu ile başlıyor. Malum programı hazırlayanlar genelde en zorlu koşuyu ilk ayağa koyarlar. Yani kupon yırttırma ihtimali en fazla olan koşu ilk ayağa konur :) İlk ayakta ne kadar çok kupon yırtılırsa da beşli ganyan hasılatı o kadar artar, aynı şekilde beşli ganyanın ilk ayağında ne kadar kupon yırtılırsa da dörtlü ganyan oyunun hasılatı o kadar artar. Günün ganyanı bahisi de bu koşuda... Kısacası dikkatli olmak gerek. Buradaki favorim KISIRDÖNGÜ'dür. 40.6 - 26.4 rahat çalışması ile bu koşuya katılacak olan safkan iki yarış koşmuş. Bunların ilkinde kapalı gözlük ile start alıp çok geride bitirirken ikinci yarışında gözlüğe ilave olarak dilbağı ile start almış daha olumlu bir yarış çıkarmıştı. Bu yarışta ise bu kez sadece dilbağı ile koşacak olan safkan daha iyi performans sergileyebileceği uzayan mesafede değişen binicisi M. Çiçek ile en şanslı isimdir. Son yarışını çok başarılı bulduğum TORUNUM ECE, ara verdikten sonra 3 yarış koşup bekleneni veremeyen, galoplarında iyileşme olup uzayan mesafede şansının artacağını düşündüğüm OLGUN SULTAN, tecrübeli ve istikrarlı isim TUNCAL HANIM ve son başarılı yarışıyla İZEMKIZIM favorinin rakipleridir. Bu yarışta kendisini idare edecek olan aprantisi Nasuh Aktaş ile 800/55.2 rahat işi ile bu yarışa katılan ve bu yarışta aksesuar değişikliğine giden ERVA SULTAN koşudaki bomba adayımdır.

2.AYAK: Benim bu koşuda öne çıkardığım isimler BLACK SUN, VICTORY SWORD, LOVE ME TENDER ve FLO JO olup bence ayrım yapılmadan kuponlara işaretlenmelidir. Bu dört isim normal kuponlar için yeterli olup daha geniş oyunlar için, bu sezon dilbağı takviyesi ile koştuğu yarışlarda çok başarılı bir görüntü çizen BABİ, startta fazla oyalanmaz ise YILDIRIMŞAH, hafif kilosuyla istikrarlı isim DEATH RACER ve yavaş yavaş formunu yükselten FLAWLESS VICTORY düşünülebilir.

3.AYAK: Tempo yarışlarını seven FERHATHAN'ın son yarışında Pepito benim oyunumda tekti. Nitekim Özcan'lı Pepito yarışın hiçbir yerinde Ferhathan'ı rahat bırakmadı ve düzlükte artırarak kazandı. Ferhathan'a bu kez Özcan biniyor. Önde rahat kalır düzlüğe sermayeli çıkarsa kazanma şansı oldukça yüksek. Peki kendisini önde rahatsız edebilecek bir isim var mı? Bir ihtimal Moon Brother koşuyu forse etmek isteyebilir. Fakat bu durumda Özcan'ın ben liderlik için inatlaşacağını sanmıyorum. Bu durumda Özcan tıpkı Pepito ile yaptığı gibi viraja kadar ikincilikte gidecektir diye düşünüyorum. Viraj dönülürken de kamçı desteğiyle dahi olsa liderliği almak isteyecektir. Daha sonra da artırıp finişi görmek isteyecektir. Ben bunu başarabileceğine inanıyorum. Koşunun muhtemel favorisi Win The West kazandığı iki yarışta da kuponumda tekti ancak bugün ilk uzun mesafe deneyimine çıkıyor ve son yarışından sonra 2 hafta çalışma yapmayıp bu hafta biri 1000 diğeri 600 metrelik fazla sıkılmadan iki iş yaptırılmış. Aynı şekilde Predesdination da 2 hafta aradan sonra, son metreleri pek iyi olmayan 1400 metrelik bir galop yapmış. FERHATHAN ise Ocak ayından beri, hatta yarış yaşamı boyunca en iyi çalışmasını yapmış. 1200/1.16 - 1000/1.03.4 - 400/24.8 rahat galobu ile yarışa katılacak olan safkan bence en formda zamanında. Sözü daha fazla uzatmadan FERHATHAN benim ilk tekim. Ola ki Ferhathan önde Moon Brother'dan etkilendi, işler benim kafamda koşturduğum gibi gitmedi o zaman spriner isim Reco da dahil olmak üzere diğer üç safkanın da şansı artacaktır.

4.AYAK: Bir kaç ay aradan sonra 3 yarış koşan KARADAMAR formunu sürekli artırarak son yarışını beyaz bayrak ayna yaparak kazanmıştı. Bugün de lehine kısa mesafede koşuyor. Grup da dişine göre olup bir çırpıda yarışı bitirebilir, yani yine bir beyaz bayrak ayna yarışı izleyebiliriz. Lâkin dezavantajları da yok değil. Birincisi rakipleri ile arasında 6kg fark var. İkincisi ve daha önemlisi ise, eğer ki bir diğer süratli isim kendisinin üzerine gelir, pres yapar, temposunun üzerine çıkmaya zorlarsa son metrelerde sıkıntılı anlar yaşayabilir. Koşuda bunu yapabilecek tek bir isim görünüyor o da pek şansı görünmeyen El Fuego... Bu safkan da zaman zaman önde kaçmayı seviyor nitekim son yarışında süratli şekilde koşuyu forse etmişti düzlüğe de önde çıkmıştı. Bu yarışta da öne düşmemesi için bir neden yok. Nitekim 5 atlı bir koşuda tabiri caizse Allah ne verdiyse kaçıp gidebildiği yere kadar gidip derece yapmak isteyecektir diye düşünüyorum. Bu durumda da Karadamar'ın işi zorlaşacaktır. Ben bu ihtimali de göze alarak; son yarışında bu mesafede, düzlükte sprinte kalkacağı sırada içindeki Enopi'den olumsuz etkilenip bir türlü istediği sprinti atamayan bu yarışta 8kg düşen FLASH IS BACK, yeni sahiplerinde bu sezon koştuğu 3 yarışı da başarılı olan bu yarışta 8kg düşen SKYNET ve galopları pek ışık vermese de aradan sonraki yarışı olumlu olan, artan nefesi ile MARLON KEMAL'i de oyunuma ekliyorum. Söylediğim gibi eğer ki El Fuego öne düşmekte ısrarcı olmazsa KARADAMAR için de kolay bir yarış olabilir.

5.AYAK: Son yarışında uzun mesafede ekürisi Alptuğhana fedai koşarak forse ettiği koşuda derece yapamayan METAL FIRTINASI burada ideal mesafesinde uygun grupta en şanslı isimdir. 41.3-26.9 rahat sprinti ile bu yarışa katılacak olan safkan, muhtemelen Eser ve Özşehsuvarın süratlendirebileceği bu yarışta bu kez beklemeyi tercih edip düzlükteki ataklarıyla kazanmaya gidecektir. Koşudaki en şanslı isim olup ALTERNATİF TEK önerimdir. Ben daha cazip bir kurguya gittiğimden rakiplerini de oyunuma ekliyorum ki bunlar sırasıyla HARZEMŞAHLI, MÖSYÖSPARTAKÜS ve ESER'dir.

6.AYAK: 4 yukarı ingilizlerin Satış 1 koşusu. Kimi formsuz, kimi istikrarsız hatta belki kimisi sorunlu arızalı atların oluşturduğu sıkıntılı bir koşu açıkçası. Ben bu riskli koşuda çalışmalarım sonucu THE BEST GIFT'i tek atmaya karar verdim. Şuana kadar 17 kez koşup hiç kazanamayan safkanın yeterli dereceleri de yapamadığı için son 3 yarışı kalmış durumda. En iyi derecesi ikincilikti ki o da geçen sene bu zamanlar yine bir satış koşusunda yine bugünkü jokeyi Özcanla idi.. Çoğu yarışında olduğu gibi o gün de öne düşmüş, koşuyu forse etmiş, düzlükte bir ara fark da yapmış ama son metrelerde dışından gelen rakibine avlanmıştı. Sonrasında pek başarılı olamayan safkan son olarak 6 ay ara verdikten sonra burada 2 yarış gördü. Bunlardan ilkinde uzun mesafede koşuyu yine önlerde kabullenip nefes açmış son yarışında ise 1400 metre mesafede bu kez ortalarda beklemeyi tercih etmiş düzlükte dışardan yaptığı ataklarla bir ara tabela mücadelesine de girdiyse de yakın ara 7. olmuştu. Ben o yarıştaki aksiyonlarını görünümünü beğendim ve olumlu buldum. Demek ki safkanın başarılı olabilmesi için illa ki kaçması gerekmiyor. Bekleme yarışı bence daha çok yakıştı. Ayrıca bu yarış öncesi hazırlıkları oldukça iyi hatta son ayların en iyi işlerini yapmış ve son olarak Özcan bizzat 1200 metrelik bir galop yaptırmış. Bu kalabalık grupta illa ki bir ya da bir kaç at öne düşüp koşuyu süratlendirecektir. Ben antrenörün de o şekilde direktif vereceğini ümit edip Özcan'ın orta sıralarda bekleyeceğini düşünüyorum. Viraja doğru önlere yaklaşıp düzlükte yapacağı ataklarla da kazanmasını bekliyorum. "Ben totosu 004077 olan atı tek atmam" diyip rakip arayanlara sırasıyla Kaptan Amca, Bungee Jumper, Braccioferro ve Ağva öneririm.

NOT: İzmir'de ara ara yağmur var, pist nemli ve ıslak olabilir ayrıca yarış saatinde de yağmur bekleniyor!


İZMİR ALTILI GANYAN TAHMİNİ

1.AYAK: 5,9,6,10,4,1
2.AYAK: 5,4,2,6 / 8,9,11,1
3.AYAK: 1
4.AYAK: 1,2,3,4
5.AYAK: 6 / 5,2,1
6.AYAK: 5


Şansınız bol olsun...



KOCAELİ PROGRAMI İÇİN PAYLAŞMAYA DEĞER BİR OYUN KURABİLİRSEM ÖĞLE SAATLERİNDE 13:00 - 14:00 CİVARI FACEBOOK SAYFAMDA PAYLAŞACAĞIM.  
SAYFA >> https://www.facebook.com/galopcum
Google Plus ile Paylaş

Kısaca: Galopcu

Yaklaşık 20 senedir yarışsever olarak içinde olduğum at yarışları ile ilgili paylaşım yapmak amacı ile bu blogu oluşturdum. Fırsat buldukça da beğendiğim programlar üzerine paylaşımlar yapacağım. Oyun stilim gereği mümkün mertebe cazip oyun kurguları yapmaya çalışıyorum. Her zaman için kendi tuttuğunuz atlara yani kendi şansınıza öncelik veriniz. Şans bu işin olmazsa olmazı, Bol şanslar!
    BLOGGER YORUMLARI
    FACEBOOK YORUMLARI

0 yorum:

Yorum Gönder