Aynı Gün İkİ Benzer Protestoya İkİ Farklı Karar!



14 Mart Salı Adana programına biraz bakmıştım ama vakit bulamadığımdan oyun yapamadım. İlk ayak koşacağı sıralarda ganyan bayiinin yanından geçerken de girip izlemek istedim.

Koşuyu 4. Cliff Surfer kazandı 10. Fado ise ikinci oldu. İkinci olan Fado %50'ye yakın oranla AGF favorisi idi. Cliff Surfer ise sürpriz bir isim. Yarış bittikten sonra bayiide yarışseverler söylenmeye başladı "protesto olur, kupon yırtmayın" gibisinden... Gerçekten de Cliff Surfer yarışı kazanırken biraz Fado'nun üzerine doğru yatmış ve Fado'nun aksiyonunu bozmuştu. Tay yarışlarında maiden yarışlarda bu gibi durumlarda tolerans gösterilir ama protesto kabul olsa ve Fado'ya birincilik verilse kimse de itiraz etmez.

Ben o ara espriyle karışık "faul olsa da protesto kabul edilmeyebilir çünkü burası ilk ayak ve Fado ağır favori, protesto reddedilirse 5'li ganyan hasılatı acayip artar beyler" gibi bir yorum yaptım. Yani bir nevi komplo teorisi... Sonra protesto reddedildi, herkes söylene söylene 5'li oyunlarını doldurmaya başladı :)

Nitekim akşam evden yarışlar devam ederken 5'li ganyan tevziisine baktım, Fado kazansa idi 400.000 TL civarında olacak tevzii 600.000'i geçmişti. Haliyle insanlar 6'lı ilk ayaktan yatınca 5'liye saldırıyorlar...

Her neyse daha sonra hiç oyunum olmasa da yarışları takip etmek adına 5. ayağı izledim.
Bu koşuyu 7. Onurkan kazandı 1 numaralı Apocalypto'nun önünde.
Ve tesadüf bu ya, o da aynı Cliff Surfer gibi içindeki safkanın üzerine yatıp aksiyonunu bozarak kazandı. Protesto oldu ve bu kez protesto haklı görüldü! 

Şimdi hal böyleyken, aynı gün iki farklı koşu, ikisi de maiden koşu, ikisinde de protestoya sebep gösterilen hareket neredeyse birebir aynı. Fakat ilk ayakta red, 5. ayakta kabul kararı çıktı...

Benim ilk ayaktan sonra yaptığım komplo teorisi yorumum da bu tutarsız karardan sonra güçlenmiş oldu. Eğer ki ilk ayaktaki hareket protestonun reddedilmesini gerektiriyor öyleyse 5. ayaktaki neredeyse aynı protestoyu nasıl kabul ediyorsunuz? Neye göre kime göre?

Bunlar insanları bu oyundan soğutan durumlar...

Tamam TJK'nın yetkileri görevleri ayrıdır, bakanlığa bağlı olan yüksek komiserler kurulunun yetkileri görevleri ayrıdır vs ama aynı gün farklı iki koşuda benzer iki harekete iki farklı karar çıkıyorsa orada başka birşey ararım ben... İlk akla gelen de başta espriyle karışık yaptığım yorum; İlk ayaktaki protesto red kararı 5'li ganyan hasılatını artırmak için olabilir miydi acaba?

1. ayak koşu videosunu izlemek için tıklayın
5. ayak koşu videosunu izlemek için tıklayın
Google Plus ile Paylaş

Kısaca: Galopcu

Yaklaşık 20 senedir yarışsever olarak içinde olduğum at yarışları ile ilgili paylaşım yapmak amacı ile bu blogu oluşturdum. Fırsat buldukça da beğendiğim programlar üzerine paylaşımlar yapacağım. Oyun stilim gereği mümkün mertebe cazip oyun kurguları yapmaya çalışıyorum. Her zaman için kendi tuttuğunuz atlara yani kendi şansınıza öncelik veriniz. Şans bu işin olmazsa olmazı, Bol şanslar!
    BLOGGER YORUMLARI
    FACEBOOK YORUMLARI

0 yorum:

Yorum Gönder